Menu
EUR
Waarom Dermalogica? Zero bullshit, maximum results.

Waarom Dermalogica? Zero bullshit, maximum results.

Door: An Kusseler Reacties: 0
Al sinds dag 1 dat ik mij specialiseerde in make-up kreeg ik super veel vragen over mensen hun huid, of beter, de problemen die ze ervaren met hun huid.. 
Het ding is, als visagiste weet je wel welke producten compatible zijn met make-up, maar van huidverbetering had ik dus geen kaas gegeten.
Zoals jullie wel hebben gezien heb ik vorig jaar mijn diensten stevig uitgebreid door de extra tijd die corona met zich had meegebracht. Toch voor 1 ding goed geweest. :-) 
Algemene browstyling en lashlifting is hier 1 van geweest, maar ook huidverbetering stond hoog op het lijstje, buiten de mensen helpen met hun vragen, frul ik ook gewoon graag aan een ander zijn gezicht.

Ik volgde een opleiding gelaatsverzorging, en ging dan op zoek naar een merk om mee te werken. Ik heb hier heel lang over nagedacht en over getwijfeld, want uiteraard wil ik met een merk werken waar ik écht achtersta... EN waar de resultaten goed mee zijn.

Dermalogica sprak me vooral aan omdat ze héél veel waarde hechten aan zaken die ik zocht, waaronder: Educatie, personalisatie en human touch. 

Waarom vind ik deze zaken zo belangrijk: Educatie, het is 1 ding om mensen hun huid te behandelen, maar het is een ander ding om de mensen uit te leggen wàt je doet, en wààrom je het doet. Hoevaak ik al een gelaatsverzorging heb laten uitvoeren en ik geen idee heb wat er gebeurd? Ik kan het al niet meer op 2 handen tellen.

Buiten de klanten de educatie te geven die ze verdienen, vinden ze het ook belangrijk dat de specialisten die hun merk gebruiken goed opgeleid zijn. Daarom mag je pas aan de slag met Dermalogica na een 5 daagse opleiding die je alles uitlegt over de werking van de producten, ingrediënten en behandelingen. Het fijne aan deze opleiding vond ik vooral dat ze de opleiding niet perse geven in functie van het merk, maar echt in functie van de huid.

Personalisatie: Wij passen onze behandelingen aan de klant aan, niet andersom. Mijn klanten weten dit, bij mij zijn er geen standaard behandelingen! Ik pas ALLES aan in functie van het individu dat op mijn stoel ligt. Standaard bestaat hier niet. Dus WAUW, toen ik dit las kreeg ik "kiekeboebele". Geen flauwe routines, maar alles gepersonaliseerd. YES! Dat is ook gewoon wat iédere klant verdiend, een behandeling aangepast aan hen, aan jou. 

En uiteraard: Human touch: Ik ga voor connectie, vertrouwen en vooral: gemak! Een klant die zich hier niet op zijn gemak voelt, daar kan ik écht dagen van wakker liggen. Wat kan ik beter doen? Wat had ik kunnen doen om dit te voorkomen? Daar staat human touch voor. Oké, ongeveer toch... Je begrijpt me wel. Ik wil gewoon niet dat klanten zich hier een nummertje voelen, dat dus. 

Buiten deze 3 kernwaardes moeten natuurlijk ook de producten wel hun werk doen hé, dus ook daar ging ik uitgebreid naar op zoek, want ik ben me er wel van bewust dat de producten van dermalogica niet de goedkoopste zijn. But hey, if it does the job? Then it's worth the splurge. 

Uuuuuren heb ik mezelf verdiept in hun producten, reviews gelezen van bloggers, influencers, consumenten, youtubers.... En eerlijk? Ik kwam slechts 1 slechte review tegen en die was nog eens van iemand die het product foutief gebruikte.... Iedereen vond dat de producten effectief deden wat ze beloofde.... Buiten hier en daar een product wat meer de voorkeur had dan de andere, was ik helemaal warm gemaakt om hiermee aan de slag te gaan.

Ik kocht zelf zo goed als alle retail producten en begon te experimenteren. Fun fact: Ik dacht hiervoor ( jaren geleden ) dat dermalogica vol " brol " zat. Whoops, had ik me even vergist. Dermalogica is net VRIJ van alle huid irriterende stoffen. 

Ingrediënten

De producten van Dermalogica bevatten:

  • Plantaardige oliën, ( niet comedogene varianten. )
  • Aminozuren, essentieel voor het stofwisselingsproces
  • De meest hoge percentages werkzame ingrediënten
  • Adstringerende botanische extracten (i.p.v. alcohol) zoals: tea tree en lavendel

De volgende ingrediënten zijn niet aanwezig in Dermalogica producten, omdat ze irritatie of verstoppingen van de huid kunnen veroorzaken:

  • Minerale oliën: petroleumderivaten (zoals paraffine, parrifinum liquidum), die de huid afsluiten en op die manier huidproblemen veroorzaken.
  • Lanoline: beter gekend als “wolvet”, waar veel mensen allergisch op reageren.
  • Parfum: maakt de huid gevoelig, veroorzaakt eveneens huidallergieën en droogt de huid echt super hard uit, vermijden die handel!
  • Natriumhydroxide: een bijtend soda, dat vaak gebruikt wordt in shampoo, scheerzeep, crème en nagelriemoplosser.
  • SD alcohol: verstoort de zuurgraad van de huid, droogt uit en veroorzaakt een beschadigde huidbarrière. ( vaak een reden van acné bij gebruik van goedkopere producten. )

Ook onze furry friends blijven gespaard bij de ontwikkeling van deze waanzinnige producten:

Alle producten van Dermalogica zijn getest op absolute zuiverheid en daarom door Greenpeace als milieuveilig bestempeld. De producten zijn allemaal dierproefvrij, alle verpakkingen zijn biologisch afbreekbaar en recyclebaar. Uit hygiënisch oogpunt zijn de producten verpakt in tubes en flesjes met een pompsysteem, what more do you want?!!!

 Ze hebben ervoor gekozen om hun tijd te steken in wat er IN de verpakking zit en net daarom zijn de verpakkingen gewoon simpel.
Exact daarom heb ik dus gekozen om mijn huidverbeteringsreis te starten met dermalogica. JA, ik ben super trots om hier deel van uit te maken.

Jullie kunnen je verwachten aan véél blogs die educatief gezien antwoorden zullen geven op veel van jullie vragen.

Hoe komt het dat je onzuiverheden hebt, waarom zijn bepaalde producten niet geschikt voor jou, wat doet retinol nu eigenlijk? 

Sta je te popelen om eens een gelaatsverzorging te laten uitvoeren met de producten van dermalogica? En dat uitgevoerd door mezelf? 

Shop dermalogica al bij simplybeautyshop

Boek dan nu zéker jouw gratis huidanalyse. Jawél, GRATIS! Hierbij gaan we kijken wat jouw huid nu net nodig heeft, en hoe we dit gaan bereiken.

 

 


Reacties (0)

There are no comments yet, be the first one to comment
Kies uw taal
Kies uw valuta

Mijn account

Wachtwoord vergeten?

Recent toegevoegd

Totaal incl. btw
€0,00
Bestel nog voor €99,00 en de verzending is gratis
0
Vergelijk
Start vergelijking

Laat een reactie achter

Uw e-mailadres zal niet worden gepubliceerd

Dit artikel is toegevoegd aan uw winkel wagen!
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »